Barnafödsel

Livet var bra tungt.
Varje dag när sambon kom hem från jobbet var han arg på mig. Varför var jag inte en bättre hemmafru? Varför var inte hemmet kliniskt rent? Vad tyckte jag att jag hade för rätt att fika med hans syster eller grannen när jag inte hade gjort klart allt hemma? Vilken rätt hade jag att använda pengar utan att fråga?
Jag fick höra hur värdelös jag var, att jag var en idiot och att enda anledningen att han ville ha mig var för vårat ofödda barn.
Varje dag levde jag i skräck och känslan var alltid densamma när hans arbetsdag närmade sitt slut.
Mina dagar såg exakt lika ut, jag gick upp tog hand om hans dotter (de dagar hon var hos oss), städade, handlade, tvättade och lagade mat. Men ändå blev han aldrig nöjd.
Det enda jag längtade efter var att min lilla son skulle födas, så jag kunde få känna kärlek igen, men det var ett par veckor kvar.
Men sen en morgon hände det jag längtade efter. Det var den 7:e augusti 2011, 10 dagar före beräknad födsel, som jag vaknade på morgonen av att vattnet gick. Vi skyndade oss att få hem barnvakt till hans dotter som låg och sov och sedan åkte vi till sjukhuset.
Väl inne på förlossningen trodde de att det skulle ta lång tid och sa att jag kunde åka hem om jag ville. NEJ! Hemma var ju det sista stället på denna jord jag ville vara på. De skulle då flytta mig till en avdelning istället, men när de väl kom för att flytta mig var bebisen på väg. 10:40 lokal tid föddes min underbara lilla son, och liten var han men åh så älskad redan från första stund. För en gångs skull kände jag en otrolig lycka. Inte nog med det så fick min sambo mig att må bra över mig själv också då han sa att han var stolt över mig och att jag var otroligt stark som fött detta barn helt utan smärtlindring.
Detta var den lyckligaste dagen i hela mitt liv och jag tänkte att nu så vänder allt! Men nej nu när barnet var ute skulle saker bara bli värre.
AlexandrasGap/Coralistas
2015-03-05 @ 14:10:21
URL: http://coralistas.blogg.se/

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<

Silvertunga Månhopp
2015-03-06 @ 00:04:27
URL: http://tangerinedream.blo.gg/

Jag gråter! Det här är så sorgligt att läsa om! Känns det jobbigt att skriva om det eller fungerar det som terapi för dig, för att få det ur dig? Mår du bra nu och hur mår din son? Jag blir orolig! D:

Ta hand om dig, du och din son, på bästa möjliga sätt! Många många kramar!!

Svar: Det går bra att skriva om det nu. I början vågade jag inte ens berätta vad som hänt för jag skämdes, men nu är jag mer öppen. Jag skriver då jag gärna visar andra utsatta kvinnor att de inte behöver skämmas och att det finns hjälp att få.
Jag mår ganska bra idag, men vissa psykiska ärr kommer aldrig att läka.
Min son mår väldigt bra då han hade turen att vara så liten. Det du hittills läst är tyvärr ingenting mot hur det blev sen :(
Jag hoppas du vill fortsätta följa mig resa.
Många kramar!
Mamma Drake




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

misshandeltillvardags.blogg.se

Denna blogg handlar om både fysisk och psykisk misshandel i en familjerelation med barn. Om resan genom livet med depression och ångest. Hur man trots detta kan resa sig och ta hand om sitt/sina barn. Detta handlar dock inte om mitt liv nu utan om mitt liv 2010-2013. OBS bilderna i bloggen är tagna av JLonnberg Photography och är iscensatta i efterhand.

RSS 2.0