Ny Bostad

Alla dessa bråk och all psykisk misshandel jag genomgick fick mig att fundera över vad det berodde på. Enligt honom berodde allt som hände alltid på mig, jag var misslyckad, värdelös etc etc...
Han hade börjat jobba på ett långt projekt med att totalrenovera ett hotell, så vi visste att han hade jobb i några månader framöver vilket gav oss möjligheten att börja leta efter en egen bostad.
Jag ville inte bo hos hans föräldrar när barnet kom, och jag tänkte att det kanske blev bättre med alla bråk om vi flyttade till något eget.
Vi började leta för fullt efter någonstans att bo. Enda kriteriet vi hade var att vi behövde tre sovrum, ett till oss, ett till hans dotter och ett till vår ofödda son.
Vi hittade ett litet hus (klassiskt engelskt radhus) som passade oss alldeles utmärkt och i juni 2011 flyttade vi in, två månader före beräknad födsel.
Jag insåg snabbt att saker och ting enbart blev värre av att vi bodde ensamma. Nu hade han all makt över mig och ingen var där för att gå emellan när saker blev för våldsamt. Enda som skyddade mig nu var att jag bar vårat ofödda barn i min mage.

Yvonne Kullenstjärna
2015-03-02 @ 16:31:37
URL: http://yvonnekullenstjarna.se

Hej!

Jag beklagar verkligen det du har varit med om. Har själv levi i ett 15 års långt förhållande. Med övergrepp och psykiskmissahandel. Men bloggar om min barndom. Jag mår väldigt bra idag. Lycka till med ditt nya liv. // Yvonne

Svar: Hej! Ledsen att höra att du behövde utstå detta i 15års tid. Många gör tyvärr det då man blir så isolerad, tror allt beror på en själv samt att man inte vågar ta sig därifrån. Följ gärna resten av min resa. Tanken med bloggen är att kunna hjälpa andra.
Sara Drake

Sara Svensson
2015-03-03 @ 07:39:13
URL: http://mittlivochnu.se/

Hejsan..
Hur lägger man till för att kunna följa blogg mm
Jag är ny här..

Svar: Hej, jag är inte helt säker faktiskt. Tror man måste koppla bloglovin till sitt konto. Men fråga i forumet så kan säkert någon svara :)
Sara Drake




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

misshandeltillvardags.blogg.se

Denna blogg handlar om både fysisk och psykisk misshandel i en familjerelation med barn. Om resan genom livet med depression och ångest. Hur man trots detta kan resa sig och ta hand om sitt/sina barn. Detta handlar dock inte om mitt liv nu utan om mitt liv 2010-2013. OBS bilderna i bloggen är tagna av JLonnberg Photography och är iscensatta i efterhand.

RSS 2.0